افت فروش شرکت SKF در سایه بحران همه‌گیری کرونا

به تازگی گزارش عملکرد شرکت SKF در شش ماه اول سال ۲۰۲۰ منتشر گردیده است. طبق این گزارش میزان فروش محصولات این شرکت در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۱۶ درصد افت داشته است. این افت فروش به خصوص در سه ماه دوم سال جاری قابل توجه بوده است؛ به طوری که طبق آمار منتشر شده، میزان فروش SKF در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد کاهش داشته است.

بیشترین میزان افت مربوط به فروش محصولات خودرویی SKF بوده که در سه ماه دوم و شش ماه نخست امسال به ترتیب ۴۷ درصد و ۲۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است. البته این کاهش با توجه به افت شدید تولید خودرو در جهان که ناشی از بحران کرونا است، طبیعی به نظر می‌رسد.

از نظر عملکرد منطقه‌ای در شش ماهه اول سال جاری، میزان فروش شرکت SKF در اروپا حدوداً ۲۰ درصد، آمریکای شمالی ۲۱ درصد، آمریکای لاتین ۱۸ درصد، آسیا ۱۰ درصد و خاورمیانه و آفریقا ۴ درصد افت داشته است. این آمار برای سه ماه دوم سال ۲۰۲۰ در اروپا ۳۱ درصد، آمریکای شمالی ۳۰ درصد، آمریکای لاتین ۳۷ درصد، آسیا ۱۰ درصد و خاورمیانه و آفریقا ۱۳ درصد افت داشته است.

در مقابل، این شرکت تلاش کرده تا با کاهش هزینه‌های خود بخشی از افت فروش را جبران نماید. از جمله می‌توان به اخراج ۱۳۵۰ کارمند دائم و ۷۵۰ کارمند موقت در طول شش ماه گذشته اشاره نمود. SKF پیش‌بینی کرده که این روند تا پایان سال ۲۰۲۰ ادامه داشته باشد. همچنین این شرکت با افزایش سرمایه‌گذاری در کارخانه Xinchang خود در کشور چین سعی دارد تا هزینه تولید محصولات خود را کاهش دهد.

 به نظر می‌رسد که افت فعالیت‌های صنایع مختلف در اثر بحران کرونا و سیاست‌گذاری‌های گمرکی برخی از کشورها مهم‌ترین دلایل افت فروش SKF در نیمه اول سال ۲۰۲۰ باشند. طبق اعلام SKF، این شرکت همچنان به سرمایه‌گذاری در حوزه‌ تکنولوژی‌های جدید در صنعت بیرینگ ادامه می‌دهد و این سرمایه‌گذاری‌ها را راهی برای برون‌رفت از مشکلات فعلی فروش می‌داند.

bearingnet_blog